sunnuntai 26. lokakuuta 2008

Villatakki ja sen virheet

Sateinen sunnuntai alkaa olla takanapäin. Päivä on puuhattu enemmän ja vähemmän kotihommien parissa. Sateisella säällä on hyvää aikaa hävittää silitystä odottavien vaatteiden ja petivaatteiden pino, leipoa ja siivota.
Tänään on tehty noita kaikkia. Päivä sujui rattoisasti, kunnes vetäytyidyin silitysrautani kanssa kodinhoitohuoneeseen. Olin saanut petivaatteet ja poikien kauluspaidat ojennukseen, kun aloitin neuletakin "ison palan" prässäämisen.
Prässäsin ja aloin ihmetellä miksi toinen puoli näyttää pitemmälle kuin toinen.
EI VOI OLLA TOTTA, olin tehnyt sen taas. Jokaiseen työhöni kuuluu jokin moka ja TAAS olin tehnyt sen, vaikka olin mielestäni niiiin huolellinen.
Olin mennyt laskuissa sekaisin ja toinen etukappale oli saanut muutaman sentin enemmän pituutta.
Ei auttanut kuin aloittaa purkaminen ja korjata virhe. Lanka oli niin kikkaralla prässäämisen jäljiltä ja neule jäljestä tuli myös sen mukainen. Virhe jää ikuiseksi muistoksi tai ainakin minä tulen sen aina huomaamaan. Noh, ompa taas "itse tehty" leima lätkäisty tähänkin tuotokseen.

Hihasta puuttuu muutama sentti ja sen jälkeen pääsen kasaamaan neuleen. Tällä kertaa yhteen ommeltavana on todella vähän saumoja. Olen neulonut kaiken mahdollisen pyörönä ja yhtenä suurena kappaleena helpottaakseni loppu kasaamista. Saumani eivät ole kovinkaan kaunista katseltavaa, joten silloin niitä tulee välttää viimeiseen asti. :o) Nappien valinta tulee tuottamaan ongelmaa seuraavaksi... Laitanko vihreät ns.näkymättömät vai kivat katseen vangitsijat.... Hymmmm...sitä pitääkin pohtia hetken aikaa.

Postipoika toi viime viikolla minulle kaksi uutta tilda purkkia. Nämä olisi tarkoitus leipoa joulun aikaan täyteen pipareita/muita pikkuleipiä ja laittaa kahvipöytään tarjolle. Ihastuttavia!



Ei kommentteja: